Adminisztráció  
         
Sport és HIV-fertőzés

Mindenképpen tanácsos valamit rendszeresen sportolni HIV-fertőzés esetén. Ha eddig nem tetted, akkor kezdd el most, ha eddig is sportoltál, akkor ne hagyd abba!

Sportolj valamit legalább hetente háromszor! A testmozgás segít az immunrendszered épségének megőrzésében, a káros mellékhatások megelőzésében és enyhítésében, javítja a hangulatodat, tisztítja az ereket, fitten és egészségesen tart. A túlzott izomlázat kerüld, mert az inkább árt.

Ha nincs lehetőséged, időd, pénzed edzőterembe járni vagy más, szervezett módon sportolni, akkor kezdj el kocogni, vagy otthon tornázz, jógázz, ugrókötelezz. Az aerobikus edzés különösen fontos, főleg ha gyógyszereket is szedsz, ugyanis segít megelőzni a gyógyszerek miatt általában összezavarodó anyagcsere okozta problémákat.

A lipodisztrófia megelőzésében, illetve a kialakult lipodisztrófia lassításában és látható jeleinek csökkentésében is fontos szerepe van a rendszeres sportnak. Ám ahogy minden másra a HIV-fertőzés esetén, úgy a sportra is igaz, hogy nem szabad túlzásba vinni, vagyis ne próbáld olyan dolgokra kényszeríteni a testedet, ami az immurendszeredet megterheli.

Már sokszor említettem, hogy a HIV-fertőzés nemcsak testi, de lelki teher és megpróbáltatás is. A rendszeres sport visszaadja azt az érzést, hogy ura vagy a testednek, hogy tudsz tenni valamit az egészségedért, akkor is, ha még nem szedsz gyógyszert, de akkor is, ha már igen. A sport hatására a szervezetedet elárasztják a jókedvet és boldogságot adó hormonok: a kedélyed is jobb lesz.

      


© hivpozitiv.hu alapítvány & shivamantra. minden jog fenntartva.